onsdag 8. juli 2009

Still part of the same Kingdom


Went too early to bed
A lot of things I would have said
But I didn’t know
That you would go
So soon
Time was only middle-day
Why did you go away?
Not a sign of goodbye
And I
barely got to know you

My heart grieves
But still believes

I can feel you when I pray
Standing beside me in some kind of way
We’re still part of the same Kingdom you and I
Rest in peace
But this is not goodbye

When I lift my hands to praise the King
I can also hear your voice ring
Together we stand in the presence of Him

I can feel you when I pray
Standing beside me in some kind of way
We’re still part of the same Kingdom you and I
Rest in peace
But this is not goodbye

Rest in peace
But this is not goodbye

2 kommentarer:

Chally sa...

Denne sangen ble til en kveld jeg var i Flekkfjord. Det er mange år siden nå. Jeg fikk ikke sove, så satt våken og klimpret på en gitar jeg fant i leiligheten jeg overnatta i. Plutselig ble jeg i det melankolske hjørnet og begynte å tenke på min kjære fetter som urettferdig ble revet ut av dette livet i en tragisk trafikkulykke mange år tidligere. Jeg var 16 da det skjedde. Han var 21. Og vi hadde nettopp blitt såpass jevngamle at vi hadde begynt å bli litt kjent. Men bedre kjent rakk vi aldri å bli. Jeg syntes det var så trist akkurat der og da at ordene bare rant ut av meg sammen med tårene.

En uke senere fikk jeg vite at en venninne av meg hadde dødd kvelden før jeg satt og diktet, i en like tragisk trafikkulykke. Da kom jeg på sangen og fortet meg å finne fram det jeg hadde skriblet ned den natten i Flekkefjord. Jeg ble rørt selv av hvor godt teksten passet til det som nettopp hadde skjedd. Den ble til en enorm trøst for meg og noen andre jeg delte den med, midt oppi de tragiske omstendighetene.

Teksten er fremdeles nesten helt lik den opprinnelige. Håper den kan være til trøst for noen flere der ute.

Jeg tror. Det hjelper meg i tøffe tider.

Grete Winther Westrum Løvås sa...

Nydelig tekst. Har det sånn jeg også noen ganger, at ordene og tonene bare "renner ut".